Skjønner ikke helt hvorfor dere diskuterer mais tortillas / ikke mais tortillas eller hva det er dere gjør... Ingen av dem er jo lavkarbo...... Samtlige av dem har rundt 50 karber år 100 gram (+/- 10 gr). Iallefall de som selges i Norge !!
OGSÅ Old El Paso. De har maistortillas de ja, men jeg ville ikke akkurat spist dem:
Næringsinnhold per 100 g: Energi1350 kJ (320 kcal)Protein10 gKullhydrat44 gFett11 g
Ingredienser:
Vann, maismel (25%), hvetemel, delvis herdet vegetabilsk olje (palmeolje), stabilisatorer (glyserol, mono- og diglyserider, E466, E450, og E341), hveteprotein, salt, druesukker, hevemiddel (E500) og melbehandlingsmiddel (E920).
Uansett om det kan være mulig å bestille fra storkjøkken avdelingen til Santa Maria, så har de ikke bekreftet at karboinnholdet på 7 gram pr 100 gram stemmer. (Noe jeg tviler MEGET sterkt på). Før de bekrefter karbeinnholdet er det vel ikke mye vits i å bruke energi på å planlegge bestilling og fordeling av en vare det kanskje ikke er vits i å bestille ? HVIS de akspeterer en bestilling fra privat personer da ....
...........eller er det bare jeg som er dum nå ??