Tråd: Taco?
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-05, 23:12   #60
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Skjønner ikke helt hvorfor dere diskuterer mais tortillas / ikke mais tortillas eller hva det er dere gjør... Ingen av dem er jo lavkarbo...... Samtlige av dem har rundt 50 karber år 100 gram (+/- 10 gr). Iallefall de som selges i Norge !!
OGSÅ Old El Paso. De har maistortillas de ja, men jeg ville ikke akkurat spist dem:

Næringsinnhold per 100 g: Energi1350 kJ (320 kcal)Protein10 gKullhydrat44 gFett11 g
Ingredienser:
Vann, maismel (25%), hvetemel, delvis herdet vegetabilsk olje (palmeolje), stabilisatorer (glyserol, mono- og diglyserider, E466, E450, og E341), hveteprotein, salt, druesukker, hevemiddel (E500) og melbehandlingsmiddel (E920).

Uansett om det kan være mulig å bestille fra storkjøkken avdelingen til Santa Maria, så har de ikke bekreftet at karboinnholdet på 7 gram pr 100 gram stemmer. (Noe jeg tviler MEGET sterkt på). Før de bekrefter karbeinnholdet er det vel ikke mye vits i å bruke energi på å planlegge bestilling og fordeling av en vare det kanskje ikke er vits i å bestille ? HVIS de akspeterer en bestilling fra privat personer da ....

...........eller er det bare jeg som er dum nå ??