Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-10, 21:01   #17
boltre
Nytt Medlem

boltre sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
boltre er på en erverdig vei

Sv: vurderer å bytte kur

Opprinnelig lagt inn av Candlelight, her.

jeg har ikke fått en annen diagnose enn "urolig hjerte" , men det er jo ganske plagsomt da..men jeg skal snakke ordentlig med han en gang til.. men hvor har du det fra at folk med hjerteproblemer skal være veldige forsiktige med å ta magnesium? og hvorfor?

Hei igjen.
Det var noe min lege sa en gang da hun ville at jeg skulle begynne på Magnesium.(ikke nødvendigvis at hun hadde rett men..)
At hvis man ikke er sikker på om man har magnesium mangel så skal man gå til lege å sjekke om man mangler det ,før man begynnte å ta tilskudd.
Det var visst Viktig.
Når jeg skulle ha det på apoteket så spurte de meg ut om alt mulig før jeg fikk det.
Men magnesium er bra mot kramper osv.Så hør med legen din du.
Tenkte bare det var greit hvis du skulle dit uansett.De fleste kan jo ta magnesiumtilskudd så det går sikkert greit for deg også
Hvis det ikke er noe medisinsk feil med hjertet ditt så er det sikkert ikke farlig å ta det for deg!

Dette er et svar jeg fant på lommelegen:

Dagsbehovet for magnesium er 280 mg. Det skal mye til å få i seg for mye, og det er ikke rapportert om farlige bivirkninger så lenge du ikke har nyreproblemer, uregelmessige hjerteslag (hjertearytmier) eller lavt blodtrykk i forbindelse med akutt hjerteinfarkt. Diaré, luft i magen, kvalme og smerter i magetarmkanalen kan forekomme. For å forhindre dette bør magnesiumtilskudd bør tas med rikelig væske. Det kan også hjelpe å ta det med mat, men det er ikke farlig å ta det utenom måltider