Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-10, 11:42   #11
Maryrose
Medlem

Maryrose sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Fett/Proteiner/Karbo

Opprinnelig lagt inn av LaVidaE, her.

Spiser litt spinat og kansje litt brokkoli hver dag.
Ellers eggeplommer, kjøtt, fett og litt fløte i kaffen.
Unngår karbo som pesten! Og veldig forsiktig med proteiner...da blir jeg sulten!

Hei Jeg skal nå begynne på igjen etter et opphold ifm julen. Og er fremdeles forvirret. Jeg har både Skaldermanboken og ketolyseboken. De to bøkene går vel noenlunde ut på ett, bortsett fra at Skalderman tillater høyere fettprosent? Men det jeg lurer på er altså hva du over her spiser om du både skal spise både få karber og få proteiner. For meg er under 100 g proteiner så og si umulig så lenge jeg spiser under 5% karber (max 15 g).

Jeg lurer også på noe Skalderman skriver i boken. Ett sted står det at så lenge man spiser minimalt med karber kan man omtrent hive innpå med protein og fett som man lyster. Men etterhvert kommer denne prosentfordelingen inn og han skriver at proteiner kan omdannes til glukose (?) så vidt jeg husker. Så det skal man være måteholden med, ca 1 g pr kroppsvekt er bra. Igjen lurer jeg på hva i all verden man kan spise og holde seg mett på 80 g protein pr dag?? Det blir ikke mye mat. Kan noen forklare dette for meg?

Ut fra det jeg har forstått av boken til Skalderman er det lurt å ligge veldig lavt på karber de første to ukene for å få i gang bålet.

Skal man være nødt til å veie alt man spiser og føre inn i et utregningsprogram? Noe av det som tiltalte meg med disse diettene var at de var så enkle. Nå synes jeg de er mer styrere enn noe annet jeg har vært borte i.

Sist redigert av Maryrose : 18-01-10 kl 11:55.
Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat