Sv: Fett/Proteiner/Karbo
Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.
Skal man være nødt til å veie alt man spiser og føre inn i et utregningsprogram? Noe av det som tiltalte meg med disse diettene var at de var så enkle. Nå synes jeg de er mer styrere enn noe annet jeg har vært borte i.
I begynnelsen så regnet jeg litt for å lære meg hvor mye protein det er i så og så mye og passe på at fettkvota blir riktig. Dersom du leser om Skaldemans ratio, så er den enkel i grunn, du trenger ikke å regne og styre så mye. Men pass på fløte og rømme, det kan for bli mange karber med 3g pr dl.. Det er ikke så mye regning. Men det kan virkelig lønne seg å veie litt grønnsaker og holde seg til de grønne, feks grønn paprika, agurk, stangselleri. Du kan jo feks skjære opp en kvote med grønt pr dag, veie opp fløte/rømmekvota for å ikke bruke for mye. Jeg har en regel for meg selv om maks 1dl rømme og fløte pr dag fordi det blir mange karber, fra noe som påvirker mitt blodsukker om jeg får i meg for mye. Og helst ikke mere enn 50g/ 1/2dl pr måltid. Jeg spise 150-200g kjøtt i målet og prøver å spise feks hjemmelaget bearnaisesaus istedenfor rømme og da er en porsjon laget av 1-2eggeplommer og opptil 50g smør. Da blir du mett altså om du spise all den sausen på 200g løvstek( obs velg stabburet, den er uten karber) eller en saftig biff.
Jeg leste i GI-noll og ât dig ner i vikt hver ENESTE kveld den første måneden og det var verdt det
|