Sv: Optimal trening/restitusjonsdrikk-utholdenhet
Hei. Jeg har hatt det som deg- temmlig forvirrende jungel av gode råd som spriker i alle retninger. Har også som deg, gått birken. Men på høykarbo. Dumt. Jeg har snakket med konen til en som gikk vasaloppet på fett, og frokosten var altså omelett med 8 egg, og deretter gikk det på vann hele løpet. han startet forøvrig med lavkarbo kun to måneder før løpet. Og slo en kompis som gikk på vanlig kost. Han var forøvrig så mett etter løpet at han ikke spiste på to døgn (kroppen har kjørt ut så mye fett fra lagret at det ikke var nødvendig, den gikk altså på eget lagret fett).
Det aller beste er å gå i ketose, men det kreves disiplin, og minst 4 ukers innkjøring. Skal du gå på karbohydrater, altså ikke LCHF, så vil jeg anbefale deg å spise langsomme karbohydrater, men under løpet bør du nok pøse på med vanlige sportsdrikker og gel, som alle andre som går på vanlig kost. For om du ikke kjører deg ned på skikkelig lavkarbo til å begynne med, med mininmalt karbo, vil du ikke kunne trene opp kroppen til å bli en storforbrenner av fett. Jeg fikk rådet fra kostdoktorn personlig å gå på kun fett for å trene kroppen til å gjøre det, og det gjorde jeg. Nå brenner jeg kun fett, og derfor er ingen løp for lange. Jeg har nok lagret fett til 55 dagers løping, så det er ingen fare for å gå tom 
|