Sv: Ikke lett å snakke med mennesker som er skeptisk til sunt kosthold ...
Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.
Men det skjer noe. Det blir lettere og lettere å prate med folk om lavkarbo. Det virker som "alle" kjenner til det nå. Fra media, fremstående personer, venner og bekjente. Jeg slipper sjelden å forklare ting fra bunn av lenger. Så det kan virke som det er en grasrotbevegelse i emning. Det er i så fall på tross av, og i hvert fall ikke på grunn av ernæringsmyndighetene. Vi får bare håpe at nøkkehullsmerkingen er den siste krampetrekningen fra gubbene bak rattet.
Dette er ikke min opplevelse... Det er så godt som INGEN som har hørt om lavkarbo i mine kretser...
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Kan hende jeg er litt hekta på sjokkeffekter, men jeg syens alltid det ligger en viss underholdningsverdi i å se reaksjonene til folk når jeg sier ''Fett er sunt!'. Klart, etterpå forklarer jeg jo hvilket fett jeg mener er sunt, og det er overraskende mange som TROR seriøst at mettet fett er det samme som transfett! Jeg kan videre fortelle at jeg kun spiser rene matvarer, masse grønnsaker. Og om man slenger i litt empiri og blander inn noe god gammel evolusjonære fakta så hender det at det går et lys opp for folk .
Hehe, jeg liker å sjokke folk jeg også. For som jeg sa, i mine kretser har ingen hørt om lavkarbo. Og av de få som har hørt om det, så tror 90% at det er humbug. Jeg liker VELDIG godt å fortelle om lavkarbo til alle og enhver. Men når de setter seg på bakbeina og deres eneste argument er "jammen, det er jo bare å spise mindre og trene mer, så går man ned i vekt", DA gidder jeg ikke mer. Det er vel egentlig da jeg virkelig burde fortsatt med diskusjonen, for jeg hadde eid dem så totalt. Men sånne folk fortjener nesten ikke å lære om lavkarbo. De kan fortsette med sin feilernæring i den tro at det er sunt. 
Jeg klarer ikke å være slem så lenge. Så hvis det er noen jeg møter på igjen, så prøver jeg på nytt. Går det fortsatt ikke, så tenker jeg at jeg skal vise dem resultater! Har gått ned 10 kg så langt, men det vises ikke så godt på meg... But I'm gonna blow their minds - eventually.