Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av mofe, her.
Er litt nysgjerrig på hva dere andre tror og tenker om det her - hvor gamle barn er når de skjønner hvordan babyer lages? Evt. når de forstår konseptet "sex".. Uten at man blir fortalt det av foreldre. Har en diskusjon gående med en om at 11 år er for ungt til det - mens jeg tror jeg visste det der når jeg var rundt 9 år.. Tenker ikke på når man begynner å være nysgjerrig på egen og andres kropper, men når man forstår hvordan barn lages, og hva konseptet sex går ut på.
Og dere som har barn og har tatt samtalen om "blomster og bier" - hvor gamle var barna deres da dere gjorde det?
Jeg ble selv aldri forklart det her - men de av dere som husker Starlet og "Kjære Nina", vet hvor mye info vi fikk der 
Hilsen mofe som alltid lurer på mye rart 
Hvis ikke foreldrene forteller de det i dag, så får de greie på det av andre barn i barnehagen.
Min datter er bare to år og har ikke spurt enda. Men den dagen hun gjør det, skal jeg forklare henne hva det går ut på, barn tar sånne ting helt naturlig. Blir nok ikke lenge til, er nemlig en baby i magen her.
Jeg var nok litt eldre, men jeg husker mamma tok en sånn bok fra Fakta-serien, der var det tegninger av samleier og sædceller og alt, og forklarte. For meg var det vitenskap, og jeg syns det var interessant.
|