Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen flere som er litt overtroiske og tror på "troll i ord" - på en negativ måte? (selvfølgelig!)
Altså, jeg har siden jeg var liten ment at et mønster er tydelig:
Hvis jeg tror at jeg ikke får kjeft når jeg kommer hjem, gruer meg ikke, etc - da kan man banne på at mor er over en som en hauk, og graver og kjefter og smeller fordi man er 5 minutter for sen.
Men GRUER jeg meg, forventer det verste, DA er ikke mamma sur eller sinna, men sier pytt sann fem minutter til og fra spiller da ingen rolle!
Samme som voksen:
Hvis jeg tror og håper det skal gå greit med lavkarbo, nå er jeg i god driv med skolearbeid, trening, mat, psykisk, DA kommer en attans smell. Og alt ryker før jeg får sukk for meg.
Så det beste er liksom å være super bekymra, stresset, ha vondt i magen, for da går det bra.Kanskje.
Uff, forferdelig ulogisk!! Må jo le litt av meg selv. Men er altså en dille jeg har. Og mener BESTEMT at det stemmer. Så jeg prøver jo med afirmasjoner (positive setninger man sier til seg selv flere ganger om dagen), men hvis jeg sier positive setninger, da går det jo ikke.... ifølge min høyst subjektive erfaring!
Murphys Law - psykisk.

|