Sv: Håravfall - hvor lenge varer det?
Jeg har også mista en del hår, men jeg vet ikke hva som er årsaken, da det kan være mange av flere; vegetartilværelse, hormonforstyrrelser, hennafarge, vekttap etc ... Men jeg VET at det kan være utrolig frustrerende, særlig når man som meg mista så mye at jeg satt igjen med hestehale på tykkelse med en tynn lillefinger, fra å ha hatt relativt tykt hår ...
Nå begynner håret mitt alt mer å bli som det var da jeg var tidlig i tyveårene.
Jeg tar i tillegg til vanlige vitaminer (jeg er ikke på Ketolysekuren, da, så jeg har et hjemmesnekret kosttilskuddutvalg) sterke b-vitaminer.
Det er ikke mulig at du kan ha noen mangler, da? B-12, f.eks? Det er jo ett av de viktigste vitaminene når det gjelder hår. Om du i tillegg har flisete negler er det en mulig indikasjon. Men greit uansett, om du ikke alt har gjort det, å ta hele smørbrødlista av blodprøver av alle mulige verdier. Lavt nivå av sink i kroppen kan også påvirke håret negativt.
Ellers er det ikke unormalt å miste en del hår ved stort vekttap, og det gjelder uansett måte man går ned på. Om ikke alle opplever det, så er det langt fra uvanlig.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|