Sv: Jeg er så sulten at jeg snart blir gal ...
Jeg gikk fem uker på EasyLife kosterstatter i høst. Jeg var sulten hele tiden og kveldene var desidert verst. Men jeg var den eneste på kurset mitt som slet med sultfølelse. De andre sa at dette ikke var noe problem for dem. I følge kursleder skal ketosen gjøre sånn at sultfølelsen forsvinner og man får en jevn fin energi, selv om man bare inntar 500 kcal i døgnet. Kjenner man sult, skal man pøse på med masse vann.
Jeg bruker en medisin som gir apetittøkning som bivirkning og jeg har tenkt at det er sikkert den som gjør at jeg er så sulten hele tiden, siden ingen av de andre på kurset slet med sult under ketosen.
EasyLife ligger veldig høyt i karbohydrater (50 g pr dag) og man er helt oppunder ketosegrensen. Du kan derfor ikke spise noe med karbs i før du bikker ut av ketosen. Jeg spiste av og til noen biter med gulost/græddost hvis sulten ble altfor ille. Det har 0 karbs. Noen spiste en kyllingfilet eller annet rent kjøtt, men da uten grønnsaker eller annet tilbehør.
Hvis du følger EasyLife-opplegget og begynner å innføre ett og ett måltid etter tallerkenmodellen, er du straks ute av ketose og sultfølelsen blir derfor større. Mange synes derfor den fasen der man innfører mat er mye vanskeligere enn å gå bare på pulver.
Jeg gikk rett fra pulver til 3-4 små lavkarbomåltider og fortsatte å være i ketose i lang tid etter EasyLife.
Jeg følte at forbrenningen min ble ødelagt og vekten min har stått ganske stille etter at jeg sluttet med EasyLife. Men jeg har ikke gått opp igjen noe (takket være lavkarbokost), og det er jeg strålende fornøyd med.