Konstant frossen - noen som vet hvorfor?
De siste ukene har jeg fryst og fryst og fryst.. ikke utrolig kald, men mere en "litt kald hele tiden"-følelse
Har vært forkjølet, men er så og si frisk fra det, men var også frossen før den tid. Jeg røyker, så det kan være endel av problemet, selv om jeg røyker mye mindre enn før nå.
F.eks i dag, så er jeg iskald på føttene og fryser i hele kroppen. Jeg har på meg ullsokker, ullstilongs, ullskjerf - og har sittet under dyna på sofaen og sett på tv. Alle radiatorer er på, pluss en vifteovn.. Allikevel klarer jeg å fryse? Kroppstemperaturen er normal, og innetemperaturen her tipper jeg er rundt 23 grader - så det er liksom ingen grunn til at jeg skal fryse..
Jeg kan ta meg en dusj når jeg fryser, og blir da varm igjen, men begynner å fryse igjen etter et par timer. Jeg har prøvd fotbad ved iskalde føtter, men det hjelper i bare en halv time..
Temmelig slitsomt å fryse sånn hele tiden! Kan det være noe kroppen min mangler av vitaminer, mineraler, fettsyrer? Jeg har et relativt greit kosthold om dagen, ikke veldig lavkarbo, men kanskje 3-4 brødskiver hver dag pluss minst ett kjøttmåltid hver dag, og godteri spiser jeg kanskje 1, toppen 2 ganger i uka - så fryktelig høykarbo lever jeg ikke, men heller ikke spesielt lavkarbo. (Uansett så har jeg jo levd høykarbo før og IKKE fryst så mye..)
Jeg kunne alltids prøvd å sikte meg inn mot ketose og bli varm på den måten (som jeg har pleid), men det passer dårlig å rette seg inn på et sånt kosthold nå..
Noen som har forslag eller tips om hva jeg kan gjøre her? Jeg ser ut til å fryse uansett hvor jeg er omtrent..