Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-05, 13:51   #2
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av caja

"Karbohydratene sørger for å gi en liten "flamme" slik at fettet tenner lettere. I tillegg greier hjernen seg kun med karbohydrater, den brenner ikke fett. Går du nemlig tom for karbohydrater "stopper" nesten også fettforbrenningen opp, men det skumleste er når hjernen ikke får nok karbohydrater. Da blir du totalt viljeløs og likegyldig, det blir nesten helt uinteressant å for eksempel fullføre et løp eller redde seg selv når du har gått deg vill i fjellet. Så pass på å ikke gå tom for verken væske eller karbohydrater!"

Dette hevder Ingrid Kristiansen.

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=3253

Stemmer det virkelig at hjernen ikke brenner fett, at den kun greier seg med karbohydrater? Jeg føler meg verken viljeløs eller likegyldig, og har i månedsvis inntatt minimalt av karbohydrater.

Enkelte motstandere av lav-karbodietter hevder dette med jevne mellomrom. Og det er jo riktig at hjernen ikke kan brenne fett, dens primære drivstoff er karbohydrater. Men ifølge det jeg har lest kan hjernen også livnære seg av ketoner, og fungere like godt på det.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat