Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-10, 23:20   #414
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

SKATTEFRADRAG for Eurodietten!!!!
Beklager hvis jeg roper, men dette er verdt å få med seg!!!!!!!

Det er mulig å få skattefradrag for de utgiftene vi har i forbindelse med ED - dette har jeg gjort en gang allerede med stor sukess for skatteåret 2005.

Søkte litt på nettet, og fant følgende svar fra skatteetaten fra april i fjor:

Spm fra Torunn Seloter Trøhaug: Fradrag for mat og medisiner som ikke er på blå resept.

23.04.2009 10:17:56
Er på eurodiett og kvalifiserer til fedmeoperasjon, men har gitt meg selv ett år med denne dietten. Den er dyr, og det er alt det som følger i kjølvannet av den også. Kan jeg søke fritak for noe av dette?

Svar fra S. Vestbøstad og GK Olsen:
Hei. Særfradrag for store sykdomsutgifter kan gis hvis du har MERkostnader til sykdomsutgifter. Utgiftene må overstige kr 9 180 for å få fradrag. Det må fremlegges legeattest, og utgiftene må kunne dokumenteres. Du bruker post 3.5.4 i selvangivelsen og legger ved en forklaring på hvordan beløpet er fremkommet.

Anbefaler dere alle å gjøre dette, for vi er alle på denne dietten som følge av en legevurdering - og ja den koster penger. Jeg vurderer faktisk å ta med utgiftene til privatlegen jeg går til, men der skal jeg forhøre meg litt mer først.

Hvis det kvalifiserer til fradrag på skatten, burde det også kunne gå an å få grunnstønad for ekstra store utgifter til kosten. Har en sønn på ketogendiett grunnet epilepsi, og har 2 satser på grunnstønaden for fordyret kosthold. Skader jo ikke å søke ??

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat