Sv: Bursdag
Nå er det svært sjelden at noen serverer noe som helst i bursdager jeg går på. Men alle mine venner er inforsått med hva jeg ikke spiser, og jeg er beinhard. Jeg ville aldri ha spist noe kun for å please vertskapet, det synes jeg blir for dumt. Har jeg vært på bryllup eller spleiselag, så har jeg tilbydt meg å mekke f.eks en sukkefri kake eller noe tilsvarende. Det funker jo.
Å ha bestemt seg for en sprekk, som jeg vet enkelte gjør er noe annet, men å føle seg presset til å spise mat fordi man er redd for å fornærme noen er unødvendig. Hvorfor knytter vi så mye opp til mat? Hva har det egentlig å si for den enkelte hva andre spiser eller ikke spiser? Ingen ville satt spørsmål til en allergiker, og jeg for min del har jo funnet ut over tid at jeg ikke tåler melvarer eller sukker.
Jeg synes du skal si fra at du ikke spiser svele, finn ut hva som ellers serveres, og om du kan spise noe av dette. Ellers er det greit å spise seg mett før man drar, da er det lettere å unngå å falle for fristelsen.
Hovedsaken med et selskap skal jo være det sosiale, ikke sant? Mat er jo bare mat, uansett hvordan man vrir og vendet på det 
Lykke til 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|