Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-10, 22:21   #36
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Easylife Januar 2010

Opprinnelig lagt inn av cathrine, her.

Ååå...det var godt å få noen trøstende ord fra deg, Fedonisten
Men har du endret bane fra fedon til easy life, eller er du bare "i gang" på din måte...?
Jeg har nå kommet over frustrasjonen etter en god støttende samtale med mamma`n min.. Godt å ha en mamma og pappa som virkelig støtter .

Jeg har ikke endret bane, Cathrine. Men på en annen måte, så har jeg vel det. Det det handler om for meg er at jeg nok er i ferd med å bli "voksen", at jeg ikke gidder late som og lure meg selv lenger. Har innsett at jeg har en "godt utviklet spiseforstyrrelse" og føler nå at jeg tar tak i både den og i overvekten min. Det betyr at både legen min og terapeuten min (gruppeterapi - og spiseforstyrrelsen min skal jeg nå ha på timeplanen i større grad enn tidligere) er med på prosessen, og jeg har gitt kurslederen min tillatelse til å ta kontakt med terapeut/lege hvis hun blir bekymret for meg. Hun kommer selvfølgelig til å snakke med meg også da - men hun kan på en måte ikke ha det medisinske ansvaret for meg.

Når jeg skal begynne å innføre fast føde, så er det lavglykemisk mat som skal tilbake. Fedon is the man Og faktisk er det den fasen hvor jeg skal begynne å spise litt-etter-litt jeg gruer meg mest til. Har jo prøvd det før - men da med Eurodiet. Min erfaring er at Eurodiet og Easy Life ikke er så veldig forskjellig, men for meg så blir gruppetilhørigheten og langsiktig oppfølging den store forskjellen. Egentlig hadde det vært perfekt om Easy Life kom inn under en litt strengere kontroll - sånn at det var krav om legeerklæring, blodprøver osv. for å kunne starte, men det er nå min personlige mening.

Hvis du - eller noen andre som leser - nå syns dette ble litt i overkant personlig, så er det i hvert fall sånn det er. Jeg er ikke tilhenger av hurtigløsninger og pulver og piller - men jeg tror at for noen kan det være en måte å starte på. Men fortsettelsen må gjøres med mat. Sunn mat. Som kroppen vil ha - ikke hodet.

og lykke til Cathrine. Håper vi får til å støtte hverandre i prosessen, for det blir både gode og slitsomme dager.

- og selvfølgelig og lykke til til alle dere andre her inne også.

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat