Tråd: Litt historie
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-10, 08:37   #5
t_eivind
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Lapu-Lapu, Filippinene
Alder: 70
t_eivind er ny på veien

Sv: Litt historie

Opprinnelig lagt inn av marithja, her.

Wow, ja det var litt av en historie! Synd at du holder på å få diabetes men det rdner seg nok fort nå når du bytter kosthold tenker jeg:-) Velkommen hit, og vi gleder oss til oppskrifter og innspill fra deg I alle fall jeg som er elendig på kjøkkenet trenger alle de gode oppskrifter og innspill jeg kan få Lykke til!

HanneK, Anne og Martihja:
Jeg begynte dietten sånn skikkelig den 12. januar og har gått ned 3,5 kilo allerede. Men det tilskriver jeg den totale endringen i kosthold og ikke lav-karbo i seg selv.

Har trøbbel med å få tak i de fleste ting dere snakker om her inne på forumet, f.eks. johannesbrødkjernemel. Helsekostbutikkene her nede selger fanden meg ikke helsekost. Det er sukker i absolutt alt sammen! Jeg fant allikevel noe som kanskje ligner på Jhos.melet, noe med "gum" i navnet og meget få karber. Det var kanskje "Locust Bean Gum", som er det engelske navnet på Johs.mel. Skal dra og kjøpe det i morgen.

"Ho mor" kjøpte forøvrig en flott gassgrill til meg her forleden. Kjempefin. Grillmat er jo midt i blinken på lav.karbo. Og jeg skal jaggu vite å grille, jeg.
Synd vi har litt for mye regn for tiden. Grillen er min hvis jeg sørger for ofte å lage kinesiske spare-ribs til "ho mor", har hun lovt meg. Jeg er en slags uoffisiell verdensmester på spare-ribs. "Hemmeligheten" er ganske enkelt å kjøre helribben pakket i aluminiumsfolie i ovnen i ca. 1 time på 175 grader. Deretter er det på grillen. Da blir ribben svært møre og gode. Til de som skal ha kinasmak smører jeg inn med honning. Jeg selv dropper det, smører på litt soyasaus ved bordet og trives allikevel.

"Ho mor"er 28, driver en liten restaurant og er blitt veldig tykk, 147 cm. (pygméliten teskjekjerring) og 52 kilo! Hoi-hoi! Jeg skal kjøre henne over på lav-karbo om noen måneder. Hun går imidlertid på kokkekurs nå ("Culinary Art") og det vil være litt for trist om hun ikke kunne spise mesteparten av det de lager. Mye fransk mat, faktisk, på det kokkekurset.

Ellers har jeg laget meg en slags webside som snakker om mat, Cebu og lav-karbo, om noen er interessert. Den blir ikke så veldig ofte oppdatert, men "current weight" blir oppdatert mandag/tirsdag hver uke.

Prosciuttoskinke får jeg faktisk her nede (knalldyr), så saltimbocca har det vært noen ganger, ja. Mari ("ho mor) elsker saltimbocca.

Take care, alle dere her inne!

t_eivind er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat