Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-10, 13:20   #23
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

sa de noe grunn til det? Synes det florerer av historier om folk som har prøvd i 100 år og brått blitt gravide når dama har begynt å spise ketogent.

Som Chunky nevnte, et slags føre var prinsipp, dog har jeg ikke fått noen medisinsk forklaring på det. Bare at man ikke skal spise ketogent når man går gravid, og da er det også best å la være mens man prøver å bli gravid (det tar jo sin tid fra man blir befruktet til man vet at man er gravid også).

Når man går fra et ketogent kosthold til et mer generelt lavkarbisk kosthold, så bør man ideelt sett innføre mer og mer karber gradvis over lengre tid. Det har man ikke tid til når man brått sitter der og er gravid. Hva det kan ha å si rent medisinsk aner jeg ikke, og det kan godt være at det går helt fint. Men for vekta og velværet generelt har i hver fall jeg erfart at det ikke er positivt å få fra 20 gr karber om dagen til 100-150 gr karber over natta. Og det var i hvert fall ikke noe jeg ville ta sjansen på som er såpass kraftig overvektig fra før av

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat