Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-10, 09:29   #1
Engelen
Medlem
 
Engelen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 124
Engelen er ny på veien

Hva er det jeg gjør galt?

Trenger noen gode råd i forhold til kostholdet mitt. Vekten har kun gått ned med 2,3 kg på de 3 første ukene på lavkarbo. Siste uken hadde jeg gått opp 0,1 kg.

Spiser lite karbo, og holder meg til LCHF. En vanlig dag for meg er:

Frokost; 2 skiver med Kavli baconost med meierismør, salami, majones og Blå Castello. Drikke; en kopp kaffi + vann

Lunsj; 2 av Nannas knekkebrød (1,5 karb pr. stk) med meierismør, first price leverpostei, salami og majones eller kokt egg

Middag; rent kjøtt eller fisk stekt i meierismør, løk, blomkål, broccoli og av og til en tomat.

Kvelds; 1 eller 2 Nannas Knekkebrød med Cheddar eller Port Salut + vann
og Te

Har også hatt et par kvelder der jeg har hatt en Smoothi istedenfor knekkebrød. Smoothien består av 2 egg, fløte, litt bringebær og 1 ss fiberhusk.

Bruker maks 2 suketter om dagen + litt Splenda visst jeg har Smoothie, drikker masse vann, drikker ingen form for lettbrus. Drikker av og til kaffi eller te med Cocosa og litt fløte. Tar alle vitaminer som hører til Ketolysekuren.

Jeg veier 112 kg og er 1.74 cm høy med kraftig benbygning. Har aldri opplevd å gå så seint ned i vekt med andre kurer. Trives veldig godt med å spise lavkarbo, og vil gjerne fortsette, men ønsker selvfølgelig et vekttap. Kan det være at jeg bruker for mye meieriprodukter? Men skal jeg kutte ut disse blir det jo ikke et LCHF kosthold. Noen som har noen gode tips, eller som selv har vært i samme situasjon?

__________________





Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat