Sv: Veiledning til en nybegynner
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Så lenge du holder deg til lovlig mengde ost, kan du så klart spise osteknekkiser. Om du skal spise pølse så må du sjekke at det er mest mulig rent kjøtt (Nå er Dreamy ikke på induksjonsfasen lenger, så hun kan tillate seg litt mer matvarer, husk, dette er bare to uker før du begynner å øke med vedvarendestigen).
Du kan gjerne spise kylling! Men som du selv sier, så er det jo magert, så det er veldig greit å kompensere med fett på andre måter, skinnet på kyllingen er det feteste, f.eks.
En av mine evige favoritter er baconsnurret kyllingfilet. Du setter ovnen på drøyt to hundre grader, snurrer baconskiver rundt kyllingfileter og steker i ca tjuefem minutter i ildfast form, og så kan du lage grønnsaker til.
Om du leser tillattlisten så ser du hvilke salatgrønnsaker du kan spise, og så kan du komponere ut fra det. Og helt riktig, mais og ananas er ikke tillatt. Hell en god kaldpresset olivenolje over salaten for å få deg nok fett! 
Osteknekkiser blir det da Kanskje.. Hvis jeg lærer meg å regner ut karbohydrater
Det med kyllingen og bacon er godt. Har spist nesten det samme, bare vi har brukt kremost inni kyllingen, men det kan jeg vel fint droppe, i og med at osteinntaket skal begrenses.
Men, dette spørsmålet er sikkert dumt, men jeg er litt usikker på om jeg har misforstått eller ei. Grønnsaker er på max 7,5 dl (mindre hvis en skal ha salat?), skal jeg regne ut karboinnholdet på dette her, slik at det kommer inn under de max 20 karbogreiene?
Grønnsaker skal man uansett veie og slikt før de kokes, korrekt?
Puh! Masse mas fra min side. Dere får smøre tålmodigheten
|