Sv: Veiledning til en nybegynner
Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.
Måltidene for meg på induksjonen var feks stekt nakkekotelett eller knekke 2 egg i en teflonbelagt kjele sammen med 30-50 gr meierismør samt feks tørket gressløk og røre til egget begynte å stivne, eller en omelett med masse bacon, litt purre/brokkoli som jeg spiste med noen paparikaskiver til(den grønne har minst karber). Lager du omelett i muffinsformer er det enkelt å ta med seg. Eller jeg blandet kjøttdeig med godt krydder og ett par egg og stekte som karbonader og spiste med smørsurret spinat til. Salat med masse grønt, litt minimais, tomat, agurk osv, skinke/kjøtt/fugl/fiskebiter med en god olje på. Hardkokte egg med majones gikk det også en del av. Spiste overhode ikke brøderstatninger de første ukene.
Litt av greia er å slutte å skille på måltidene, men spise det som faktisk er lov på induksjonen, bruke fantasien og sette sammen de lovlige varene til ett måltid - uansett tid på døgnet.
Der sa du noe.. jeg skal rett og slett ikke henge meg for mye opp i at nå er det frokost og da spiser man slik, til lunsj har vi det osv..
Gode forslag du kom med, maten altså. Spinat har jeg aldri smakt før Haha.. dette kan bli spennendes, gå fra superkresen til å tørre å smake rare matting..
|