Tråd: Selvdisiplin
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-10, 17:49   #27
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Selvdisiplin

Nå har denne dama satt opp selvdisiplinliste!

Det gjelder både mat, hushold og sosiale forhold. Og for hver dag jeg klarer holde alle punkta, verken mer eller mindre så gir jeg meg selv 100 kr. Dvs at hvis jeg er flink så har jeg 1500 kr jeg kan sløse på meg selv i Irland når vi reiser dit om 16 dager!

Lista er som følger:

Matvei alle dager:
Frokost alle dager: 2 klibrød med 2 kokte egg og majones.
Lunsj alle dager: Salat eller 2 klibrød med snadderpålegg.
Middag: Det de andre spiser minus poteter/spagetti/gjærbakst, salat.
Kvelds: OLIVEN!! Har fått fullstendig dilla på oliven! Pluss osteterninger.
Drikke: Kun vann og grønn te. Vin i helgene.
Vet det er lite i matveien, men jeg tør ikke spise mer for da vet jeg at magen går beserk... Og jeg HAR ikke sultfølelse! Det har magen selv sørget for...

Jobbe/sosialvei alle ukedager:
Opp klokka 0700 for å steke egg til alle sammen samt komme seg på jobb til klokken 0815
Fra klokken 0815 til 16 er det jobb.
Fra klokken 16-17 er det hjem fra jobb med handletur. (Hvis jeg er heldig å avslutte jobben i tide)
Fra klokken 17-18 er det matlaging og oppvask.
Fra klokken 18-19 er jeg disp for minstemann, med lekser og oppmerksomhet
Fra klokken 19-20 er jeg disp for mellommann, med lekser og oppmerksomhet
Fra klokken 20-21 er jeg disp for eldstemann, med lekser og oppmerksomhet
Etter klokken 21 er det kos med hele fam, feks film.. er filmgærne hele gjengen..
Etter klokken 23 finner jeg senga....

I helgene tar jeg ting mer på sparket...

Og sånn går no dagan....