Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-10, 12:38   #1
Sungrazer
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Sungrazer er ny på veien
Question

CKD - Cyclic Ketogenic Diet

Hei,

Beklager den engelske overskriften, og kunne sikkert skrevet syklisk ketogent kosthold isteden, men det er nok lettere å finne informasjon om dette på engelsk enn norsk vha. google.

Spørsmålet - har noen forsøkt dette og hvilke erfaringer sitter dere igjen med?

Etter at jeg nådde målvekten min på 85 kg (som jeg nå har justert ned til 80 kg, veier rundt 83 kg nå) har jeg forsøkt meg på CKD, men sliter med å komme i ketose igjen før jeg skal begynne på oppkarbingen igjen. Jeg kjører en 24 timers periode med oppkarbing fra fredag ettermiddag til lørdag ettermiddag hver uke. Trener så hardt de påfølgende dagene for å brenne ut karbo og utnytte det anabolske miljøet i kroppen.

Målet med CKD for mitt vedkommende er å skape et anabolt miljø i kroppen for å kunne legge på meg noe mer muskler.

En annen ting med CKD er at det er et slit å holde seg til kostholdet ellers i uka, er konstant sulten nesten. Så spørsmålet er om det virkelig er verdt det for den relativt moderate muskeløkningen jeg ønsker å oppnå, og at jeg hadde vært bedre tjent med å holde meg strikt til lavkarbo?

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat