Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-10, 13:28   #8
Cornelia
Medlem

Cornelia sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Cornelia er ny på veien

Sv: Hjelp, skumle blodverdier

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.

Nå har jeg lest og lest og blir egentlig ikke noe klokere. Er en liten stemme i huet mitt som sier at "alt det fettet kan jo umulig være sunt uansett".

Prøvene før startet ketolyse er alle fra et kosthold med minimalt med fett. Så kanskje jeg egentlig har forhøyet kolesterol naturlig? Uansett så må jeg vel til noen andre enn fastlegen min for å finne ut av det, tenker jeg.

TSH-verdiene hadde også steget med et helt poeng, noe som visstnok også skal kunne øke LDL-verdiene.

Fortsette som før? Kanskje bruke mer grønnsaker til frokost også. Ta omega-3?

Hvem kan man egentlig snakke med om sånt, det virker som om det er stor uenighet blant de "lærde" her.

Har du lavt stoffskifte/hypotyreose?
Siden du skriver at du har forhøyet TSH. Hvis du blir behandlet med levaxin kan det hende at du trenger å øke dosen din en periode til kroppen tilpasser seg kostholdet. Tok du blodprøve fastende? Hvis du hadde spist vill dette påvirke resultatet - kolesterol skal jo testes fastende og stoffskifteprøver skal alltid tas medisinfastende.
Jeg har hypotyreose og jeg hadde kolesterol på 6,4 før lavkarbo og det gikk ned for meg til 5,1 etter noen uker med LCHF - flere egg om dagen!
Tro det eller ei, men legen min prøver fortsatt å få meg til å begynne med kolesterolsenkende selv med kolesterol på 5,1... disse legene altså.

Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat