Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-10, 20:09   #18
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Splendid, her.

Hei hei - da har jeg holdt på med lavkarbo-kosthold siden nyttår (drikker vin i helgene). Jeg trener 4-5 ganger i uken (spinning, power, pilates, div andre gruppetimer) og går turer utenom. De to første ukene gikk jeg ned tilsammen 2,4 kg - har lagt på meg igjen nå og per i dag har jeg kun tatt av 0,9 kg. Jeg får i meg karbo via grønnsaker, egg, cottage cheese, natreen og tyrkisk yoghurt (har av og til litt kakaopulver i). Jeg veier ikke matvarene og teller heller ikke kalorier. Det jeg lurer på er om det er vanlig å ha så treg nedgang? I tillegg synes jeg det er utrolig hardt å trene. Det brenner i musklene gjennom hele timene og det er så tungt at jeg nesten ikke syns det er kjekt lenger. Jeg trente det samme før jeg begynte på lavkarbo. Har dere noen tips eller oppmuntring her? Kan det være en ide å spise et eple eller noe før trening for å få litt karbo?

Kan en drikke pepsimax på lavkarbo?

Tusen takk for all hjelp!

Hei. Har gått på lavkarbo siden August, etter å ha observert kjæresten siden 2006, og sett hvordan kroppen hennes fungerte på den kosten. Først og fremst: Får du i det nok fett? Ca 80 - 85 % av energien din bør komme fra fett, og da først og fremst mettet fett. Cocosa er glimrende, smør likeså, seterrømme, kremfløte, flesk og alt fett du kan komme over egentlig. En omelett med to egg,kremfløte, en spiseskje Cocosa og et par tjukke fleskestykker, pluss en klatt smør er en bra start på dagen. Jeg synes du bør få i deg rundt 15-20 & protein hver dag. Pepsimax er ikke vann, og det kan bremse/stoppe vektnedgang.
Er du sliten og slapp, ville jeg prøvd å komme ned på så lavt karbo som mulig, VÆR STRENG, og jeg kan love deg at når du nærmer deg null karbo, blir søtsuget så å si borte. Jeg selv løper halvmaraton på denne 85% fett kosten, og er aldri sliten. Men- de første fire ukene var forferdelig tøffe, var helt ødelagt før kroppen skjønte pointet.
Dropp vin i helgene i et par mnd, kutt ut tyrkisk youghurt, og grønt et par mnd. Dra litt ned på intensiteten i treninga, husk at denne kosten BYGGER MUSKLER.

Spør deg selv hva du ønsker: Gå ned i vekt, eller ikke. Skal du ned, må du forsake noe, og det er karbohydratene. Å spise litt, kan trigge hodet til å tro at du må ha mer. Og karbo trenger ingen å spise, det lager kroppen selv. Dette kan høres noe krasst ut, men sånn er det. NOEN trenger bare å dra ned på karbo, og går ned i vekt, men de fleste trenger å dra KRAFTIG ned (nærmere null) og slutte å lete etter alle mulige erstatninger for kaker og godteri. Sånt er ikke mat, det er "liksom mat" og trenges ikke.. Håper du ikke mistet motet, men er du tøff, tror jeg du vil få like stort "hakeslepp" som jeg fikk da jeg valgte den måten )

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat