Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene
Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.
Først og fremst: Får du i det nok fett? Ca 80 - 85 % av energien din bør komme fra fett, og da først og fremst mettet fett. Cocosa er glimrende, smør likeså, seterrømme, kremfløte, flesk og alt fett du kan komme over egentlig. En omelett med to egg,kremfløte, en spiseskje Cocosa og et par tjukke fleskestykker, pluss en klatt smør er en bra start på dagen. Jeg synes du bør få i deg rundt 15-20 & protein hver dag. Pepsimax er ikke vann, og det kan bremse/stoppe vektnedgang.
Er du sliten og slapp, ville jeg prøvd å komme ned på så lavt karbo som mulig, VÆR STRENG, og jeg kan love deg at når du nærmer deg null karbo, blir søtsuget så å si borte. Jeg selv løper halvmaraton på denne 85% fett kosten, og er aldri sliten. Men- de første fire ukene var forferdelig tøffe, var helt ødelagt før kroppen skjønte pointet.
Dropp vin i helgene i et par mnd, kutt ut tyrkisk youghurt, og grønt et par mnd. Dra litt ned på intensiteten i treninga, husk at denne kosten BYGGER MUSKLER.
Skrev akkurat det lange svaret og så ble det slettet 
Takk for svar!
Jeg har garantert fått for lite fett i kosten min den siste mnd, så i går gikk jeg til innkjøp av Cocosa og i morges hadde jeg en smoothie av bringebær, tyrkisk yoghurt (oups), fløte og cocosa. Jeg følte at treningen gikk litt lettere allerede. Jeg er ikke egentlig sliten og slapp til daglig, jeg har kun merket at treningene har vært mye tyngre.
For meg virker det fortsatt litt rart å pøse på med alt fettet - jeg skjønner ikke helt at det kan være så sunt. Jeg har lest alt det positivet om det, men det skal vel litt tid, både psykisk og fysisk, og vende seg av fra en diett med mye frukt, grønt, fiber og rene kjøttprodukter uten så mye fett til denne...men jeg jobber med saken.
Hvorfor skal jeg ta vekk grønt og den tyrkiske yoghurten mener du?
Kaker, brød, pasta, ris og poteter spiste jeg ikke mye av før denne dietten så det savner jeg ikke så mye men vinen i helgene er det ikke så lett å gjøre noe med. Det er nok min største last, men jeg tror nesten det er en last jeg vil ha Det jeg lurer på er, vil det forhindre hele vektnedgangen eller vil det bare ta lenger tid? Dersom det forhindrer hele greia så må jeg jo slutte for en periode i hvertfall...
|