Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-10, 13:30   #4
minien
Medlem
 
minien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 43
Innlegg: 132
minien er ny på veien

Sv: Bedre resultat med karbedag

frifuggel: Tusen takk for det! Er godt å se at det endelig løsner skikkelig her, ja.

Multi: Søtsuget er ikke noe problem (for meg). Jeg har generelt veldig lite søtsug, men det er ikke slik at jeg får lyst på mer karbohydratrik mat dagene etter karbedagen. Det kan kanskje ha noe med standhaftighet og vilje å gjøre - jeg vet ikke. Formen er også helt fin - merker ikke noe ubehag (med mindre jeg har hatt i meg mat jeg vet at jeg i prinsipp reagerer på - kombinasjonen melk og mel varmet opp sammen).
En dag eller to etter karbedagen har jeg gått litt opp i vekt, men all den vekta pluss litt til forsvinner igjen. I helga spiste jeg f.eks brød med pålegg, et par sjokolademuffins, frossenpizza og pølser med brød og lompe. Både lørdag og søndag. Fredag veide jeg 66,3 kg. Tirsdag veide jeg 66,6 kg, og i dag (torsdag) veier jeg 65,6 kg.

Det jeg imidlertid kjenner, er at det gir meg motivasjon til å stå på, fordi at jeg ikke nødvendigvis må avstå fra pizza fra sjappa på hjørnet resten av livet. Jeg tenkte å prøve dette litt fremover - fortsette med en dag hvor jeg spiser karber. Og dersom den gode trenden fortsetter, så ser jeg heller ingen grunn til å holde meg lavkarbo 24 timer 7 dager i uka (såfremt jeg ikke i fortsettelsen vil reagere negativt på det i form av ubehag og søtsug).

Jeg syns dette er veldig merkelig, men veldig gledelig om det fungerer i fortsettelsen også.

minien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat