Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene
Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.
Bare kom på noe her. Jeg bruker mye Cocosa nå, begynte med en teskje om dagen, og nå etter 2 uker, er jeg oppe i 3- 4 spiseskjeer. Voldte meg et par - tre kvelder med ubehag og kvalme, men det var jeg forberedt på, ettersom det ikke er så uvanlig når leveren må håndtere ENDA større mengder fett. Men den venner seg, den venner seg. Hvem har vel ikke følt kvalme av litt store mengder godteri, og det er USUNT.
Nåja. Cocosa inneholder store mengder mellomlange fettsyrer, og de fungerer nesten som glukose, i og med at de kan gå rett inn som energi, uten å lagres først. Jeg tar en spiseskje om morgenen i omeletten, deretter en spiseskje i et stort krus med te eller koffein fri kaffe en time eller så før treningen. Det gir meg en skikkelig booster under treningen. Selv om jeg når trener for lange turer, hel og halv maraton, klarer jeg 100 meters spurten like raskt som den gang jeg spilte fotball. Bare at nå holder jeg samme fart i 200 meter. Hvem sa at glukose er "raskere energi " enn fett? )
Laurinsyren som det er mye av i Cocosa anbefales på det varmeste.
Er forresten Cocoa dyrt i Norge? Jeg handler i Sverige, og der koster den 75 kr.
Takk for tips. Skal begynne å ha den i teen min i steden for suketter (drikker 4-5 store kopper te hver dag med 2 natreen suketter i hver...nå himler dere vel med øynene...) Tror dere jeg merker veldig forskjell om jeg erstatter natreenen med cocosa?
Jeg kjøpte jo en krukke med cocosa, den med kokossmaken, til kr 179 kr her...Tror det var 500ml eller noe..så dersom det er den samme du har så får du den VELDIG billig i forhold. Ser at den selges billigere på nett men da kommer ofte dyr frakt utenom. Kanskje noen andre har tips om hvor vi kan få tak i den billigere?
|