Uenighet
Jeg er ikke helt sikker på om vi har så forskjellig hensikt med treningen. Jeg tror heller at vår definisjon på hva som er en sunn kropp er litt forskjellig. Mitt mål er optimal helse, og for meg er en "gresk statue" et symbol på dette. Jeg ser at du fokuserer veldig på et kraftig hjerte/lunge-system. Riktig, at kondisjonstrening forbedrer dette, men da på bekostning av immunforsvar, beinmasse og muskler. Hvis du leter fram til tråden om veksthormon, så ser du mitt ultimate mål med treningen og hvorfor dette er overlegent i helsesammenheng.
Styrketrening er øvelser der du belaster kroppen nær maks, slik at det umiddelbare energilageret (ATP) tømmes. Denne formen for trening er best for å optimalisere veksthormon.
Tiden mellom to økter på 45 minutter bør være i alle fall fem timer. Helst et døgn.
Så var det det med kalorier igjen... kaloribegrepet burde i grunnen vært avskaffet, fordi kroppen er ikke så enkelt bygd opp at man kan benytte seg av termodynamikkens lover. Du kan ikke regne om antall kalorier til gram fett...
Men nå er jeg enig i at vi bør gi oss snart.