Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-05, 23:30   #49
Zoë
Medlem

Zoë sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 54
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Ser du har fått mange gode svar her, Iset.

Jeg vil også gjerne si at jeg støtter deg fullt og helt. Jeg sliter med både foreldre og svigerforeldre når det gjelder syn på kosthold. Svigermor synes synd på lillegutt som ikke får brunost, så når hun kommer på besøk har hun med seg brødskive med brunost til han (....! ), og mine foreldre propper han så stappfull av sukker som overhodet mulig hver gang de ser han....
og om de ikke sier det rett ut, så er det tydelig at de mener at jeg er hysterisk.
Og hysterisk er en betegnelse jeg er motstander av - det er en nedlatende hersketeknikk å klistre en slik merkelapp på andre. En sier med det at den andre oppfører seg latterlig. Det er et billig poeng. Men billige poeng må kanskje disse "håpløse" foreldre/svigerforeldre ty til - for det er vel ikke så lett å komme med fornuftige begrunnelser for at rødbrus, kake, sukkerbiter og sjokolade er et bedre alternativ enn frukt og annen fornuftig snacks....?!

MEN å ikke sikre lillegutt i bil ville vært helt utenkelig for besteforeldrene her i gården - HELDIGVIS!
Dine svigerforeldre må kanskje få forklart med store bokstaver at trafikkbildet er et ganske annet nå enn da vi var små....
Det er sikkert lurt å si rett ut at om de kjører med barnebarnet sitt usikret i bil på en vei der trafikken går raskt, og de kræsjer, så vil hun dø. Rett og slett.

Jeg synes det er prisverdig at du er så bevisst på å gi datteren din gode kostvaner. Du får trøste deg med at om du ikke får svigers helt med på lag, så er det hverdagskostholdet som er viktig. Og det sørger jo du for er godt på en helt utmerket måte.

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat