Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-10, 23:28   #5
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Uvanlig høy puls

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Hei, det er helt vanlig på lavkarbo. Jeg selv er førti år, og har flyttet maxpulsen fra rundt 190 til 210. Før lå jeg ofte på rundt 140 da jeg trente, med samme intesitet nå ligger jeg rundt 175 - 180.
Men sliten? Nei. Jeg spurte Dag Viljen Poleszynski om dette, og han hadde samme teori som jeg hadde kommet frem til: Hjertet går best på mettet fett. Dette er den eneste kosten som dekker behovet, og dermed klarer vi å løse ut potensialet. Den klarer dermed å slå hurtigere, og sende ut mer blod pr minutt enn før, noe som gjør at vi får en langt bedre utholdenhet. Dette er kanskje også grunnen til at mange opplever en til dels dramatisk økning av maxpuls, noe som ikke skal være biologisk mulig ifølge vitenskapen, som jeg nå skjønner ikke er så veldig vitende lenger. Det er ikke farlig, det er faktisk et tegn på at hjertet endelig får nok av det fettet det trenger for å fungere optimalt )

Tusen takk for svar! veldig interessant