Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-10, 23:58   #45
mandarin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
mandarin er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Splendid, her.

Kaker, brød, pasta, ris og poteter spiste jeg ikke mye av før denne dietten så det savner jeg ikke så mye men vinen i helgene er det ikke så lett å gjøre noe med. Det er nok min største last, men jeg tror nesten det er en last jeg vil ha Det jeg lurer på er, vil det forhindre hele vektnedgangen eller vil det bare ta lenger tid? Dersom det forhindrer hele greia så må jeg jo slutte for en periode i hvertfall...

Hei!

Jeg har litt den samme vindilla som deg - så jeg kontaktet like greit vinmonopolet for å sjekke litt hvilke viner som er "best" og "verst"...

Dette var svaret jeg fikk:

Hei! Jeg har lagt ved en tekst om diabetes og alkoholinntak som kan være opplysende i forhold til karbohydratberegning. Under ser du også en generell guide. Håper du blir litt klokere.
Nedefor har vi angitt karbohydratinnholdet i noen varegrupper:

Brennevin - 0-5 gram karbo per liter
Sterkvin søt (hetvin) - 100-150 gram karbo per liter
Sterkvin tørr (hetvin) - 0-20 gram karbo per liter
Hvitvin halvtørr- 25 gram karbo per liter
Hvitvin tørr - Under 4 gram karbo per liter
Rødvin - Under 4 gram karbo per liter
Pils - 33 gram karbo per liter

Karbohydratinnholdet kan variere innen de enkelte varegrupper. Tallene over er indikasjoner. Særlig er det stor variasjon innen hvitvin. Siden det vesentlige av karbohydratinnholdet i vin kommer fra sukker er det en grei indikasjon at jo søtere vinen er jo høyere karbohydratinnhold.

I tillegg har jeg googlet litt - og funnet en liste over viner som har helt ned i 0,2 g sukker / liter. Det vil ifølge vinmonopolet tilsi at den har ca 0,4 g karbo per LITER! Altså under en halv karbohydrat per flaske!!!

Ikke vet jeg om det kan stemme - men jeg har tenkt til å teste det ut Den med 0,2 g karbo per liter heter Robert Vic Cuvee Selection, koster ca 90 kr på polet og er faktisk veldig ok!! Drakk den en del før jeg begynte på kur også - helt uten å vite at den var "sunn"

Listen over lavkarboviner finner du her: http://skinnyshepherd.blogspot.com/2...o-rdviner.html


Sist redigert av mandarin : 30-01-10 kl 00:06.
mandarin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat