Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-10, 00:48   #46
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Multi, her.

Har bestemt meg for å vente litt med å øke. Det skal jo ta sin tid

---ehh - har jeg kuppet tråden?

Jaggu har du "stælt" hele saken ) Neida. Mulit, jeg ville iallefall gitt det fire og en halv uke. Det er så mange som tror at musklene går bedre på glykogen. Niks. Det er biologisk feil. Om du hiver i deg 50 gram karbo, så går de ikke i musklene. De går til hjernen, som har førsteretten. Du blir faktisk litt "karbo resistent" i musklene når du går på lavkarbo, fordi noen nerver i hjernen og nyrene MÅ ha glukose. Resten går på fett. Sannsynligvis utviklet menneskene en viss insulinreistens for noen hundretusen år siden, for å "hindre" opptak av glykose i musklene. Dette ble gjort da de spiste en så fettrik kost at det var rart ikke kjeven skled ut av ledd. Musklene ble da fin innstilt på å bruke fett, og det er en spesielt god følelse når du merker at det funker. Men du må som sagt pushe kroppen til å huske dette, og for de aller fleste merkes det en fremgang i uke 3, for så å komme for fullt i uke 4. Jeg brukte nøyaktig 28 dager, før jeg skjønte at jeg hadde brutt en "barriere".
Men det spiller inn flere faktorer her også. For eksempel hvor god form du er i fra før, drikker du nok vann osv.
Og din forkjærlighet for grønt..Tenk på forskerne som kom til Alaska og Grønnland før, og de visste at de måtte spise som de innføtdte en helt år. Fisk og fisk og fisk og fisk...
Etter ti dager holdt de på å gå fra vettet. Etter 1 mnd resignerte de. Etter 6 mnd hadde de ikke lenger noe lyst til å gå tilbake til det gamle kostholdet.
Selv får jeg mange rare blikk fra unga, da jeg med største velbehag knasker og tygger på store fettrender på kjøttstykkene. Jeg synes faktisk at fettet smaker godt nå etter et halvt år på denne kosten. Så kroppen snur faktisk smaken etter hvert. Hold ut du Multi...

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat