Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-10, 19:51   #10
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Egenkomponert lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av A-p-o-c, her.

Liker at du skriver om det at man bare må bestemme seg. Ta stilling til om man skal gjøre det slik eller sånn

Det er det egenkomponert handler om. For vår del har det fungert bra å sitte i førersetet; å tilpasse kostholdet til livssituasjonen, ikke omvendt

Opprinnelig lagt inn av Hannach, her.

Hvordan regner jeg ut hvor mye karbohydrater jeg har spist på en dag?
Skal jeg spise mest fett eller mest proteiner?

Det er mange programmer som gjør dette for deg. Mat på data har oppdaterte næringstabeller, mens Diett.no har et bedre program men masse feil i næringsinnhold. Anbefaler likevel Diett.no, selv om du må oppdatere matvarelisten selv etter hvert. Dersom du har iPhone, er det aller beste alternativet "Low Carb Assistant", som kan lastes ned fra Appstore. Ellers er det bare å sjekke matvaretabellene her og her.

Homer Simpson her på forumet har også laget et regneark som beregner prosentfordelingen til dagsforbruket. Jeg har utvidet det med hele den oppdaterte matvaretabellen, men den er for stor til å lastes opp som vedlegg her. Send meg gjerne en PM, så kan jeg sende det på mail hvis de andre alternativene ikke passer for deg.

Når det gjelder fordeling protein/fett, så er det spesielt hvor mye og hvordan du trener som betyr noe. Jeg mener du sa du trente en del. Da ville jeg sjekket ut treningsforumet. Se på innleggene til Bulldog. Han vet det som er å vite om saken.


Til dere andre: Takk for tilbakemeldingene. Det er veldig inspirerende.


Sist redigert av Chunky : 31-01-10 kl 19:57.
  Svar med sitat