Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig
Sitat:
Sitat:
Er det mulig å slanke seg uten å trene, noen tips hvis det går.
Hei, Det er mulig å gå ned i vekt ved kun å spise lite, men det er mye vanskeligere enn samtidig å øke den fysiske aktiviteten. Ved vanlig sunt kosthold i passe små doser kan man ofte oppnå en viss reduksjon av vekten. Dersom man samtidig øker den fysiske aktiviteten til minst 60 minutter med noe du liker å drive av fysisk aktivitet, ja da har man mye større sjanse for å lykkes i å oppnå simn trivselsvekt. Hilsen Christian A. Drevon
Oh yeah? Det er da flere her som er bevis for det motsatte. 
Sitat:
Sitat:
Hei, jeg er en jente på 16, og får ikke til å legge på meg. min mamma er fra italiensk, men pappa min er fra norge. mamma hadde det samme som jeg før hun fikk barn, og ene søsteren klarer heller ikke å legge på seg lett. når det er juletid, spiser jeg mer enn mamma å søsteren min tilsammen nesten, og spiser hele tiden, men leger så vidt et halt kilo på meg. men jeg har prøvd alt, har du noen gode tips om hvordan jeg kan gå opp i vekt, sunt? er lei av å bli kalt for tynn.
Hei, Først en kommentar om å være tynn. Det er flott å være tynn synes jeg. Det synes jeg du skal tenke over, og ikke uten videre ta det å være tynn som noe negativt. Dessuten er du kun 16 år. Det er mulig at du fremdeles vokser noe, og kroppsvekten vil ofte øke sterkt når man blir eldre. Derfor bør du ikke spise mye bare for å legge på deg. Mitt råd er at du spiser sunn mat med mye grønnsaker, noe frukt, fisk i alle varianter, grove kornprodukter, magre kjøtt- og melkeprodukter, linser, erter og bønner. Dernest kan du legge på deg noe muskler ved å trene med relativt store vekter og få repitisjoner. Lykke til med en slank tilværelse! Hilsen Christian A. Drevon
Joda, han skal få lov til å være snill med henne og ikke gi henne dårlig selvbilde - hun er jo tross alt bare 16 år. Men det kan hende at hun faktisk har ett problem! "Det er flott å være tynn synes jeg". OMG... Det er mange som virkelig sliter med å legge på seg og ser sykelig tynne ut selv om de spiser og spiser. Svaret er LCHF her også, selvfølgelig!