Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-10, 18:06   #16
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Akkurat det svaret var jo ikke så ille. "Spise sunt og være fysisk aktiv hver dag". Bare det at vi har litt forskjellige meninger om hva sunn mat er. Som han sier - bruk den kunnskapen som er tilgjengelig! (LCHF selvfølgelig)
Vi vet jo hva som er best!

Men økt appetitt trenger ikke å være negativt eller bety vektøkning... Har en kamerat som har en veldig aktiv familie (type 1,5 mil på rulleski, 1 mil løping og 1,5 mil på rulleski som søndagstur) og de spiser mye skal jeg love deg.
Problemet mitt var at et slikt aktivitetsnivå allerede i 12- års alder begynte å ødelegge kroppen min!
Knoklene i tærne mine råtnet delvis vekk!
Har ikke hatt brusk i knærne siden 5- klasse og ble sykemeldt fra all gym ut gymnaset!

Vi har jo lært på lavkarbo at man skal lytte til kroppen og spise når vi er sultne og spise oss behagelig mette. Men spiser du enormt mye? Har du målt stoffskiftet? Har appetitten forandret seg noe etter at du begynte på lavkarbo?
Stoffskiftet mitt er helt normalt! Men behagelig mett? Før jeg begynte på lavkarbo/ketolyse ble jeg aldri mett og var egentlig aldri sulten. Jeg kunne spise hele døgnet, alltid, om jeg var fysen, trett, deppa, glad, syk, frisk........
Jeg kan spise i en hver situasjon og blir fysisk syk med kaldsvette, magekramper, trykk i ørene etc om jeg ikke får mat.
Ingen ting tar fra meg apetitten, jeg får aldri omgangssyke, kaster aldri opp

Som sagt, overvekt og genetikk opptar meg veldig!