Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-04, 23:15   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Veldig mye bra, Mamsen! Du spiser fire måltider daglig, og grønnsaker til flere av måltidene. Ikke ser jeg sukker eller sukkererstatninger, eller ris/pasta/pizza/poteter/hvetemel heller. Flott! Jeg savner imidlertid proteiner både i lunsjen og i kveldsmaten. Du spiser lavglykemisk, men like viktig som det, er å legge til NOK proteiner og fett. Nå vet ikke jeg akkurat hvor mye proteiner du trenger, da det er avhengig av både kroppsstørrelse og aktivitet.

Men jeg foreslår å legge til minst 150 gram kjøtt, fisk, kylling, skalldyr e.l. til lunsjen. Også håper jeg du har minst 1 ss kaldpresset olje over den greske salaten?
Kveldsmaten blir mye bedre om du legger til et egg + noe makrell i tomat eller 1 ss olje.
Mellommålet kan være noe så raskt som en yoplait 0,1% yoghurt + en neve nøtter.

Dette var noen raske betraktninger fra meg som er på overtid (legging...).
Lykke til videre - en flott start!