Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-10, 17:56   #2
torsth09
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2010
torsth09 er på en erverdig vei

Karbohydrater fører til kviser?

Hei. Jeg er i en alder av tjue år og har vært plaget med kviser fra 9. klasse. Jeg har alltid prøvd å finne ut hva som kan være grunne for hvorfor jeg får kviser. Jeg merket mye selv at mat som: Taco, McDonalds, hamburgere, brus godteri etc gir mye kviser så dette holder jeg ved et moderat inntak.

Det jeg har funnet ut nå i det siste er at karbohydrater øker insulinet som fører til at hormonene går løpsk og kviser oppstår. Det er jo veldig vanskelig å spise mat som ikke inneholder karbohydrater når nesten all mat inneholder det. F.eks: Poteter og ris inneholder mye karbohydrater og det er den meste vanlige maten vi spiser i huset. Jeg merker at så fort jeg spiser ris kommer kvisene.

Kostholdet mitt består av:
Brød
Grove baguetter
Kyllingfileet
Fisk
Potet - Tror dette gir kviser
Havregryn
Pålegg: Skinke, kalkunskiver, leverpostei og noe kjøttpålegg.
Jeg spiser mye brokkoli og salat også. Ris har jeg helt kuttet ut. Drikker 3 kopper grønn te om dagen for å rense godt i kroppen!

Jeg vet at det finnes trege og raske karbohydrater. De raske holder jeg meg helt unna, men kan jeg spise de trege uten at det øker insulinet og gir meg kviser?Da tenker jeg på havregryn, fullkornspasta, villris, fullkornsbrød og slike matvarer.

Jeg trener en del og da trenger man karbohydrater noe som jeg prøver å holde meg unna. Så håper på at jeg kan spise de trege karbohydratene Noen som har noen formeninger her?

Så det jeg lurer på er som følger:
- Kan jeg spise villris, fullkornspasta, fullkornsbrød og havregryn uten at dette vil føre til kviser?
- Er det noen som har tips til matvarer som kan passe mitt bruk og for trening?

Dette ble kanksje langt og uoversiktilig, men jeg håper på god tilbakemelding!

torsth09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat