Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-10, 09:08   #7
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Se her, vær så snill!

Opprinnelig lagt inn av Idaaee89, her.

Tusen takk for svar!

Har lest at det er rundt 3 karber i en fiberrik, og at det er flere som bruker 1-2 av dem ved ketolyse. Nå skal jo ikke jeg så langt ned som 15 g KH heller, så tror og håper at det skal gå bra. Den tortillalefsen som jeg spiser er kjøpt på netrition.com og er en lavkarbotortilla (3 kh). Vet at man må kutte ut brødmat, men tenkte og i hvert fall begynne så smått, og fortsette med fiberrik en stund til. Spiser i hvert fall ikke ris, pasta, potet, brød, sukker osv. Og da er jeg ganske langt på vei føler jeg

Jeg selv er 40 åring som er rimelig frisk, og la om til lavkarbo i høst, fordi jeg vil beholde helsa. I forbindelse med omleggingen mistet jeg 6 kilo som hadde lagt seg rundt magen, det tok seks uker ( men jeg løp mange kilometer i uken, siden jeg løper halvmaraton da).
Du har allerede fått en del råd om å legge til fett og sånn, så jeg skal ikke gå inn på det, men: Du bør absolutt lese deg opp på dette temaet. Det er så mye misforståelser rundt lavkarbo, i og med at det rommer så mange retninger, alt fra Fedon, til streng LowCarbHighFat. Jeg personlig vil anbefale Wolfgang Lutz` :Bedre uten brød (den har bl.a. et infløkt kapittel som jeg måtte lese 4 ganger for å få med meg hvordan fettsyrer blir brukt som energi av kroppens celler), og en masse god info om hvorfor og hvordan.
Annika Dahlquist`s guide til LCHF er også en bok som bør fortæres.
Spis deg sukkerfri av Litsfeldt, er en annen, selv om den kanskje er et førstevalg for diabetikere, så skriver han så godt i bilder at alle får en god forståelse av hva god helse med LCHF innebærer.
Jeg selv kan godt spise 100 gram karbo om dagen uten å ha noen problemer med det, men har etter mye forsøk merket at kroppen liker meg best da jeg spiser ca 10 gram karbo om dagen. Jeg går ikke ned i vekt, fordi jeg spiser så mye fett, ca 3 hekto om dagen (minst.)
Ellers synes jeg du er kjempelur, som gjør dette i så ung alder, du kan komme til å nyte hele det lange livet du får med en kjempehelse, og antageligvis vil også dine barn også få en annen helse enn mange av dagens smårollinger
Lykke til )

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat