Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-10, 01:49   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Leamus og stress - sammenheng ..?

Jeg har aldri vært noe "plaget" med leamus, kanskje et par ganger i året.

Så tenkte jeg å høre med dere om det kunne være en sammenheng med at det har vært litt ekstra stress i livet mitt de siste par ukene.

Men, smart som jeg er, googlet jeg litt først

Dette fant jeg her:

Sitat:

Ofte har det sammenheng med stress men det kan komme helt av seg selv uten at man finner noen egentlig årsak. Kalkmangel kan føre til kramper i øyelokket slik som leamus. Ta derfor tilskudd av kalsium.

Men av kommentarene under kan man lese at det at det kan skyldes kalsiummangel bare er tull.. det foreslåes også at søvnmangel kan være en årsak, også krommangel, og det foreslåes å ta magnesium (krampedempende). Selv om jeg har sovet godt det siste, har jeg sovet mindre enn før, snitt 7 timer i døgnet..

Jeg er egentlig ikke ute etter å ligge med saltvannsomslag og alt mulig for å bli kvitt det, det er jo ikke akkurat direkte plagsomt, det varer jo i toppen ett kvarter hver gang, toppen 3 ganger om dagen.. Mere det at jeg, som alltid, er nysgjerrig på hvordan kroppen reagerer som den gjør, og hvorfor.

Så - noen med litt leamus-erfaring her, som har forslag på hva det kan skyldes? Jeg tipper stress, men jeg er jo ingen erfaren leamuslider

Fant forresten dette på helsenett.no

Sitat:

Leamus er en kortvarig sammentrekning av en del av en muskel.

Dette skjer fordi muskelens nerve forbigående er litt irritert.