Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-10, 02:04   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bloggpost, mener Lavkarbo er feil

Sitat:

Og det er veldig få oljer som tåler varmebehandling uten å bli til transfett.

Sant og ikke sant. Du kan ikke ''lage'' ditt eget transfett hjemme i panna. Men noe tilsvarende skjer, som ved helt eller delvis hydrogenering, om du varmer opp en olje over dens eget rykepunkt (som for de fleste oljer som er en/flerumettede er litt i laveste laget til at det funker særlig godt til mer enn litt kjapp fresing i panna), ved at molekylstrukturen endres, den vrir seg og blir ødelagt, og i prinsippet uspiselig. Men ikke i den grad at den kjemiske forbindelsen endres fra cis til trans, som du for all del ikke må be meg om å utdype, da jeg er en smule kjemi-blind ... Men det er i alle fall det som skjer når billige oljer blir industrielt framstilt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat