Sv: *føler meg dum*
Opprinnelig lagt inn av Superteddy, her.
Har lest den allerede, tusen takk! Jeg er bare litt "lat" og vil bli slank uten å måtte gjøre så mye! Dessuten blir man omtrent lobotomert av å ha to små barn og ikke ha sovet en sammenhengende natt på 7 mnd... 
Vet alt om hvordan det er å ha små barn. Vi fikk tre på under 5 år, tror det gikk 3 år uten en natts sammenhengende...rart en lever 
Angående å bli slank, så tror jeg at de fleste som går på en eller annen "kur" kan risikere å tenke litt feil. Kurer har det til felles at det i begrepet ligger en start, og en slutt. Mannen som startet begrepet ketolysekuren har sikkert ikke ment det slik, men begrepet "kur" sitter såpass hardt fast i folks underbevisthet at det skal noen decenier til for å glemme det. LCHF dreier seg ikke om å "komme i ketose". Du kan godt være i ketose uten å bli slank, og vice versa. Jeg selv er i mild ketose stort sett hele tiden, men veier 78, og er 1.82 høy, og er der jeg skal være. Raste ned 6 kilo på 6 uker i fjor, og stoppet. Veksler mellom 78 og 80, avhengig av hvor mye jeg spiser, drikker og trener. Ketose er egentlig en behaglig tilstand å være i, og om du spiser mye fett og lite karbo, kan du være i ketose, uten å brenne kroppsfett, du brenner istedet det fettet du spiser.
LCHF innebærer at du spiser godt med fett, og kutter ut frukt og bær og det meste av grønnsaker i perioden da du skal ned i vekt.
Frokosten kan være 2-3 egg (eller 1 og og 2-3 plommer) og noen baconskiver (finnes det noe bedre start på dagen?), når du blir sulten igjen (glem uttrykk som lunch og middag, bruk begrep som sulten) kan det være godt med en nakkekotelett med et halv hekto smør over (mmmm) og kvelds kan jo være en laksefile, med krydder og smør. En tekopp med cocosa er godt før en skal i seng. Sånn kan en dag se ut, men mengden fett må en varsomt trappe opp, ellers kan en få ubehag som småkvalme og litt "fysen" noen dager.
Jeg anbefaler ellers bloggen til samboeren min, der du kan få mye LCHF mattips : http://www.lenabeatrice.net
Lykke til videre, og husk, selv om det virker utrolig nå....BARNA BLIR STORE EN GANG.
|