Sv: Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag?
Opprinnelig lagt inn av Sessaen, her.
Hva menes med en skikkelig treningsøkt? Hvor lenge og hvor hardt? I følge boken står det vel rundt 100 i puls, men for hvor lang tid? Noen gode anbefalinger til hva som er lurt å trene? Kjenner jeg blir fort sliten når jeg går i oppoverbakker og trapper.
Jeg har ofte så høy puls at jeg ikke har turt å holde øye med det fordi jeg er redd det vil gå ut over innsatsen min på trening om jeg hele tiden må roe meg ned for å holde pulsen nede.. 100 hjerteslag i minuttet høres likevel lavt ut for en skikkelig trening, selv for godt trente personer.
Når jeg trener, så varmer jeg opp med å ro 2000 meter, dette tar meg et sted mellom 9 og 11 minutter litt avhengig av dagsformen og om jeg begynner litt pent.
Når jeg har blitt varm trener jeg styrke, ben, armer, bryst, rygg, mage. 12 repitisjoner 2 eller 3 serier. Jeg prøver å ikke ta for lange pauser mellom hver serie for å holde pulsen oppe.
Når jeg er ferdig med styrke, så bruker jeg en skimaskin i ca 30 minutter. Hvor mye motstand og hvor høy hastighet jeg holder avhenger av dagsformen og om den fordømte maskinen forteller meg hvor høy puls jeg har Om den gjør det så prøver jeg å holde pulsen under 165. (Jeg er tung og det skal ikke så mye til før pulsen går høyt opp..) Jeg har også følelsen av at den går høyere opp nå som jeg spiser lavkarbo, har noen andre liknende erfaring?

|