Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-10, 09:21   #1
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 55
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Forskjell på EasyLife kosterstatter og Nutrilett?

Jeg er nå inne i min 2. uke på kosterstatter fra EasyLife - og den er rimelig dyr, for å si det slik.

Har gått på Nutrilett for mange, mange år siden - og synes de er ganske lik i smak i alle fall. For moro skyld tok jeg og sammenlignet innholdet i Nutrilett kontra EasyLife - og jeg må innrømme at jeg egentlig ikke skjønner hvorfor jeg ikke kan bruke disse 2 om hverandre?? Jeg har vært i ketose med EasyLife pulveret, men jeg ser av andre tråder på forumet at Nutrilett er full av karbohydrater.... men kan ikke skjønne at EasyLife har noen færre karbohydrater??

Skal snart av pulverkuren - men venter på ketolyseboka før jeg bestemmer meg for å "ta diett delen av EasyLife" på egenhånd. Følger kurset foreløpig, med andre ord.

Nutrilett - hvorav 5 poser pr dag
EasyLife - hvorav 3 poser pr dag

Verdiene til Nutrilett først - deretter EasyLife i parantes for en dagsdose:
Vekt, gr: 165 (144)
Energi (kcal) 560 (510)
Protein, gr 59 (51)
Karbohydrater, gr 51 (50,4)
- hvorav sukkerarter, gr 44 (48,9)
Fett, g 13,4 (11,1)
- hvorav mettede fettsyrer, g: 4,6 (4,5)
Linolsyre, g: 3,7 (3)
Linolensyre, g: 0,5 (0,51)
Kostfiber, g: 19 (6,3)
Natrium, g: 1,4 (1,05)

Såvidt jeg skjønner, er det jo mer kh i EasyLife enn i Nutrilett - så ergo bør jeg kunne bruke de omhverandre??

Håper på svar