Sv: Popcorn?
Les litt om de generelle lavkarboprinsippene, samt kanskje også noen av de forskjellige retningene man kan følge, så blir det litt enklere å forstå.
Lavkarbo betyr å spise lite karbohydrater, uavhengig av hvilken retning man følger og om man er i ketose eller ei. Skjønt, nøyaktig hvor mye karbohydrater den enkelte lavkarber velger å spise varierer jo en del, og da gjelder tommelfingerregelen om at jo mer karbohydrater man spiser, desto mer bør man kutte ned på fettet.
Det er sikkert andre som kan hjelpe deg mer enn dette, dersom du skriver litt mer om hva du pleier å spise. Det er vanskelig å gi råd når du ikke oppgir noe konkret.
Uansett, popcorn tror jeg dessverre neppe hører med i et lavkarbokosthold (i så fall hadde det vært en del av mitt, for det er det beste jeg vet )
Forresten: Jeg må bare legge til at det er fullt mulig å kose seg selv om man spiser lavkarbo og styrer unna de mest typiske snacks'ene og godteriene! Rømmebasert dip med grønnsaker, sukkerfri sjokolade, mørk sjokolade, rødvin og tørre hvitviner, eggedosis med sukrin, hjemmelaget lavkarbo-iskrem, sjokolademousse, lavkarbokaker, nøtter, baconcrisp, ostechips med krydder.. osv, osv. Ta en titt på oppskriftforumene her, der er det nok av ting å kose seg med.
Selv synes jeg gulrøtter med Holiday-dip er helt nydelig (men gulrøtter blir kanskje for mye karbohydrater for mange).
|