Sv: Ny i ketose, går ikke ned
Opprinnelig lagt inn av Hot Mama, her.
Kjøttdeig, ca 100-150 g
Laks ca 1/3 - 1/2 filet
Jeg føler at jeg spiser mye, men jeg er fortsatt sulten. Jeg var blitt forespeilet at ketogen kost tok vekk sultfølelsen og at jeg ikke ville fyse så mye på godteri som jeg har gjort når jeg har forsøkt Grete Roede (etter et annet svangerskap). Jeg har tidligere gått ned raskere og mer med GR.
Legger nemlig på meg masse under svangerskapene, og sliter med å bli kvitt det.
Ok, det er jo en helt kurant mengde. Men husk å spise deg passe mett til hvert måltid, det skal ikke være nødvendig med mellommåltider når man ligger på det karbohydratnivået du gjør . Kanskje du spiser litt for lite fett? Bruker du smør i maten, f.eks?
Ellers kan jeg jo opplyse deg om at bacongull er veldig salt, og jeg kan binde opp til en hel kg med vann om jeg spiser en liten pose av det, det går jo av igjen, og det er ikke farlig. Men greit å vite. Syklusen har også innvirkning, og mange legger på seg både en og tre kg i forkant av mens.
Uansett, at du går ned raskere på GR gjør det ikke til en bedre diett, det handler ikke hvor fort vekttapet er, men at man kommer ned i idealvekt og HOLDER SEG DER !
Og, så klart, ingen kurer virker, det er det kun varig livsstilsendinger gjør. Men det vet du sikkert .
Jeg ville uansett gitt det mer tid, om du trives med kostholdet ellers. Og om du fortsatt etter to-tre måneder ikke ser gode resultater, så kan det kanskje være en idé å ta en tur innom legen for å sjekke blodsukker, hormonnivåer etc.
I mellomtiden vil jeg i hvert fall oppfordre deg til å nyte maten og livet. Stress er en av de største partystopperene!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|