Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-10, 12:47   #66
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av Splendid, her.

Ja det har jeg, men jeg har ikke kuttet ut vinen i helgene...I proteinshaken er det 3 gr karbo og 29 gr proteiner. Pleier å ha i en liten skvett fløte for å få litt mer fett ettersom det er det jeg har problemer med å få i meg nok av...

Jeg leste et sted at noen som går på lavkarbo-diettene ikke er sultne mellom måltidene, men det må jeg si at jeg er. Jeg spiser et lite mellommåltid både før lunsj og før middag. Det er nøtter eller litt cottage cheese - er det dumt?

JA! Uten tvil. Cottage Cheese= proteiner= insulinstigning=ikke bra. Kutt ut nøtter og Cottage Cheese. Hvordan? Det klarer du, om du har motivasjon nok til å regne på fettprosenten et par dager. Planlegg om kvelden hva du vil spise neste dag, og regn ut fettprosenten. 3 måltider, ikke mer. Fettprosenten bør ligge på 85. Protein bør ligge på 10-15. Du vil ikke ha lyst på mellomåltid om du spiser nok fett. Det vil du derimot ha om du spiser mer protein enn du må ha.
Og vinen i helgene....det er også snakk om motivasjon. Hva er viktigst for deg: Vin eller vekt? Pose og sekk? Du vil score mye på å kjøre strikt fram til sommeren. Jeg kuttet ut min store uvane: 1 halvliter øl hver gang Liverpool spilte kamp , og det var gjerne 2 ganger i uken. Nå har det gått 7 mnd siden siste øl, og det går bare helt utrolig bra. Jeg tok riktignok en juleøl til middag på julaften, men i motsetning til ifjor, smakte det helt balle, så det var ingen høydare. Nå klarer jeg ikke vin lenger heller, måtte helle ut mesteparten sist gang. Det samme vil skje med deg om du går på strikt lavkarbo over mange mnd, tro meg.
Og du: grønnsaker er kumat- ikke menneskemat, husk det.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat