Sv: Forskjell på ketolyse-kur og lavkarbo?
Jeg har prøvd meg på Ketolyse jeg og, men syns det er enklere med LCHF. På Ketolysekuren tuta jeg ut og inn av ketose hele tiden. Selvom noen sier at det ikke er så viktig, så er det jo dette en av "målestokken" for denne dietten. Resultatet ble ihvertfall at jeg hadde lengre perioder med stagnasjon i vekttapet.
Personlig syns jeg det er mer fornuftig med forholdene mellom fett, proteiner og kh, noe som er vesentlig på LCHF. Jeg tror at forholdet mellom fett og proteiner er vel så viktig i et lavkarbo-kosthold, og jeg føler det glemmes litt på Ketolyse. Kanskje fordi at fokuset -på det å kunne opprettholde et "normalt" kosthold ved å redusere karbene med erstatningsprodukter (søtningsmidler, melerstatninger osv) -blir så stort. I motsetning til dette syns jeg LCHF har mer fokus på naturlig mat og fett.
I teorien er det jo store likhetstrekk mellom disse diettene, men i praksis opplever jeg en jevnere vektnedgang med LCHF. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har gått noe særlig i dybden på hvorfor, men hey.. whatever works 
|