Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-10, 19:53   #253
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Alder: 58
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Gratulerer med ned! Kjempebra! :-)

Jeg gikk ned 6,6 i Fase 1, så du skal være fornøyd med 6,7! Tror ikke det er uvanlig nedgang. Det er over snittet, sa min veileder, men husker ikke nå hva snittet var.

Jeg hopper ikke fram og tilbake mellom Fase 1 og Fase 2. Fase 1 er jo en kickstart for å komme i gang, komme i ketose og få et kjapt vekttap i starten, for å få mer motivasjon til å gå videre. I fase 2, som du kan være i, i 8 uker, skal du ha proteinmiddag hver dag. En Fase 1 skal alltid følges opp av en Fase 2 og en Fase 2 skal alltid følges opp av en Fase 3, sier min veileder.

Det er jo tøft for lever og nyre å være i ketose, det er derfor vi blir fulgt opp med blodprøver, skal drikke mye og det er derfor vi må ta alle vitaminene som vi må.

Jeg har to uker igjen i Fase 1 før jeg igjen går over i Fase 2. Jeg synes vekttapet var kjempebra i Fase 2 også. Gikk ned jevnt og trutt 0,5 - 1 kilo per uke. Jeg er i runde to, begynte i september og har gått Fase 1 - 2 - 3 og nå er jeg i gang igjen.

Du klarer fint dette om du vil! Gled deg over at du nå får spise litt god kylling, fisk og rent kjøtt sammen med alle de gode grønnsakene! Vekta skal nok gå ned, skal du se! En dag om gangen! :-)

Lykke til!

Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

da var jeg over i fase 2, litt spent om hvordan vektnedgangen blir... gikk ned 6,7 i fase en fulgte alt til punkt å prikke så hadde nok håpet på mer men :-) det går nedover.
stemmer det at mange her følger fase 2 og fase 1 litt etter som de ønsker?
jeg spurte om det å gå over på fase 1 igjen etter 30 dg i fase 2 men det var nei.
går man ikke ned mindre i fase 2?
håper noen kan svare meg .-)