Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-10, 09:19   #4
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ny her og trenger hjelp til "veivalg"...

Lavkarbo er en jungel, de inneholder dietter som "tillater"alt fra 20 til 150 gram karbo. Fedon tenker ikke så veldig mye på mengden karbohydrater, men de blir mindre der også, i og med at han satser på karbohydrater som gir en langsom blodsukkerstigning med lengre metthetsfølelse enn vanlig norskt kosthold.
Du bør nok tenke deg om hva slags mat du kan se for deg at du vil spise. Jeg som spiser LowCarbHighFat har et fettinntak som nok kan se ille ut for en som ikke er satt inn i dette. Fedon tillater ikke store mengder fett, men litt mer enn det som er vanlig.
LCHF og Ketolyse og Atkins kan høres og oppfattes som ganske dramatisk, men gir ofte de mest dramatiske forbedringer også, mens Fedon er en ganske "mild og vennlig" variant.
De som skal ned mye i vekt, har ofte størst utbytte av LCHF, Ketolyse og Atkins, da de er ganske like, og inneholder strenge karbohydrat restriksjoner. Det vil si lite grønnsaker, men mye fett, og en del protein. Det er en del variabler, men de er ganske like i det at karbohydratinnholdet er så lite.
Brød vil du uansett måtte kutte ned på, kraftig. Det finnes mange varianter av proteinbrød, med svært lite karbohydrater, men det er vel grenser for alt
Selv har jeg vært innom Fedon, Atkins før jeg landet på LCHF.
Det passet meg mest. Kanskje Fedon er veien for deg, i og med at han tillater mye større mengder med karbohydrater? I så fall kan du kikke under Fedon Tråden her på lavkarbo

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat