Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-10, 09:56   #13
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på ketolyse-kur og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Etter å ha kikket litt rundt, ser det ut som om det brukes en del erstatninger av de som er på ketolysekur. Erstatning for mel og sukker og lignende høykarbo. Hvorfor ikke bare kutte ut ting som har med sukker og mel å gjøre, og venne seg av med å bruke ting "istedet for".
Jeg liker ikke kulturen vi har idag med ferdigprodukter, de inneholder for mye liksommat. De har narret kroppen til å tro at mat skal smake sånn eller sånn. Jeg hørte fra ei dame som smakte rent kjøtt si: "æsj, smakte ikke som karbonade jo"...
Derfor er jeg mot erstatninger, de avvenner oss ikke fra den kunstige smaken. En skal da ikke bruke erstatninger for mange ting resten av livet?

Det er liksom grunntanken.
Men går du rundt og tror folk spiser slike erstatningsprodukter HVER dag eller FLERE ganger i uka? For jeg oppfatter deg sånn nå at du tror folk spiser slike ting ofte.

Jeg tror de fleste her på lavkarbo kanskje lager seg en lavkarbokake til bursdagen, julaften el.l. og til spesielle anledninger der de heller vil spise en bit lavkarbokake og ikke sprekke på marspiankake og boller. Hva synes du er best av to onder? Jeg vleger lavkarbovarianten fordi jeg kjenner meg selv og vet at uansett hvor avvent jeg er boller og kaker, så er det lurt å ha noe i bakhånd, man kan sprekke av grunner man ikke selv ante om. Jeg åt noen boller forrige helg, og jeg liker knapt boller, det er noe jeg kun har spist til fastelaven med masse krem mellom og minst mulig boller.. Ja, det er psykisk og jeg visste ikke om det selv før jeg satt der med en bolle i hånda.

Jeg lager meg lavkarbopizza en gang i blandt, og det er sikkert krise for deg om jeg bruker en dært fiberhusk eller johannesbrødkjernemel en gang i måneden eller sjeldnere, for det er jo erstatningsprodukt.
Vi kvinner liker avveksling, hvorfor ellers tror du vi maler om vegger, lister og inneredning i blandt? Eller står opp midt på natta for å ommøblere stua? Jeg er ikke typen som kunne spist brødskive med hvitost til frokost hver eneste dag slik Skaldeman antyder, jeg har vel knapt spist det samme til frokost mere en noen ganger i året.

Liksommat, ja sikkert noen som tror slike ting er mat, men i min verden og min omgangskrets går det sport i å unngå toro og knorr så lenge man kan, babymat kjøper man ikke på glass, man lager selv osv. Selv om toro og knorr selger som bare rakkern, så tror jeg faktisk de fleste ikke spiser slik HVER eneste dag og vet akkurat hvordan ekte kjøtt smaker. De fleste liker burgeren på Macern, og den er 100% rent kjøtt sier de, ikke noe stivelse Bare osten som er juks.

Se litt mere optimistisk på folk, tro det best om de og ikke se ned på de og ha en fortreffelig dag

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat